onsdag 29 april 2015

Nytt upplägg på sjukgymnastiken

Eftersom jag avbokat flertalet av mina träningstider hos sjukgymnasten senaste månaden så kom min sjukgymnast och jag överens om ett nytt upplägg förra veckan. Istället för att jag ska känna mig tvingad att komma dit på bestämda tider så fick jag med mig ett träningsschema hem där jag varje dag ska ta mig för att göra något. Det finns inga krav på vad det där något är, bara det rör fysisk aktivitet. Varken hur länge eller hur hårt är preciserat utan det är helt upp till mig själv utifrån vad jag klarar för dagen. Det handlar mest om att jag ska ta mig för att göra något, att jag ska få en spark i rumpan och komma igång. Sen när jag mår bättre är jag välkommen att börja träna hos sjukgymnasten igen men nu behöver jag bara få vara utan prestationskrav. Lite prestation blir det ju eftersom jag ska göra något varje dag men eftersom inte omfattningen är bestämd så känns det inte lika tungt. Jag kan göra något när jag själv känner under dagen och välja aktivitet utifrån vad jag just nu är sugen på att göra (om det nu finns något sug alls). Sjukgymnasten ska följa upp varje vecka, höra av sig per telefon eller mail, för att se så jag faktiskt gör det jag säger att jag ska göra. Jag behöver någon som håller koll annars struntar jag helt enkelt i det och bara lägger av. Jag hoppas att detta ska fungera bättre för mig just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar