söndag 8 mars 2015

Rehabiliteringsplanering

Nyligen hade jag rehabiliteringsuppföljning med FK, arbetsgivaren och vården. Jag har nu arbetstränat i lite mer än fem månader. Det har inte gått så fort uppåt som jag först trodde. Nu som först har jag precis kommit upp i 25 %. På mötet kom vi överens om att jag ska försöka nå halvtid förste juni. Det blir en ökning med 15 minuter per dag varje vecka. Min lediga dag i veckan får jag ha kvar fram tills nästa avstämning i april men sen ryker den också. Får nästan ångest när jag tänker på det. Jag behöver verkligen min lediga dag. Jag som redan känner att det är för mycket med sjukgymnastik på min lediga dag. Jag får ta ett steg i taget och försöka, jag kan inget annat göra.

Min terapeut och jag kom överens om att jag max ska delta i möten en timme om dagen eftersom mötena tar sådan energi från mig. Jag har svårt att orka med, hänger inte med tillslut och får anstränga hjärnan till det yttersta vilket resulterar i hjärntrötthet, huvudvärk och allmänt dåligt mående. Känns även en timme för mycket ska jag dra ner fem-tio minuter för att se var mitt max är för att jag även efter mötet skall kunna fungera bra. När jag hittar den nivån får jag köra så ett tag för att sedan successivt arbeta tiden uppåt.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det kommer gå bra, sakta men säkert går det framåt :)
    Kram Helena

    SvaraRadera