söndag 26 oktober 2014

Kontoret intaget

Under veckan som gått har jag tagit mitt gamla kontor i besittning igen. Först med stöd av min terapeut som satt med mig på kontoret under nästan två timmar. Jag fick gå in stegvis och tillslut sätta mig i kontorsstolen, gå igenom lådor och skåp där det fanns saker som väckte djupa negativa känslor. Vi pratade om det och bearbetade det och tillslut kändes det helt okej att sitta där. Men för att den känslan ska kvarstå så måste jag sitta på kontoret minst 30 minuter varje arbetsdag och helst göra något som är positivt för mig och nödvändigtvis inte något som har med jobbet att göra. Detta ska jag hålla på med i minst två veckor så får vi utvärdera sedan.
Jag bestämde mig redan samma dag som jag intog kontoret igen att jag skulle ändra om där så jag fick en nystart. Jag har bytt gardiner, ställt in ljuslyktor, plädar och nya vaser. Helt ny färg och det blev så fint, en helt annan energi där nu. Känns redan som om jag kommer att trivas. Bara lite nya växter kvar och så en dator då som jag väntar på. Imorgon börjar en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar